Thursday 27 November 2014

Ikhtiar kita untuk mendapat zuriat

Bismillah....

Hari ini saya nak kongsikan satu ikhtiar kita untuk mendapatkan zuriat..tak salah kalo ingin mencuba...Sebaik-baik perancang adalah Allah


Saya nak share satu Set Kesuburan keluaran Shaklee yang mana boleh membantu meredakan kerunsingan anda.Inshaallah.. Sebelum tu kita lihat apa nasihat pakar sakit puan Dr Hamid Arshat.




Jom saya perkenalkan......


Set ini erdiri daripada:

Untuk Isteri

1) GLA (gamma linolenic acid)

GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang dikenali sebagai sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair sedemikian. Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. 

Selain itu GLA boleh menurunkan kolesterol dan ia membantu melegakan sindrom pra haid (PMS) seperti senggugut, mengalami masalah ketidak stabilan hormon, dan membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan. 


2)Alfafa

Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang mempunyai masalah iaitu "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS

Untuk Suami

1)Zinc
Zinc dapat meningkatkan bilangan, motiliti (pergerakan sperma berfokus) untuk membantu meningkatkan peluang persenyawaan dengan ovum.

2)Vita E
Gabungan Vitamin E dan Selenium dalam Vitamin E Complex dapat membantu meningkatkan kesuburan lelaki dan kualiti sperma. Ia juga membantu meningkatkan keinginan seksual suami yang dingin.


Anda juga boleh mengambil (add on)

1)Vitalea
Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorang dewasa. Pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Isteri perlu melengkapkan kesihatan diri dengan mengambil multivitamin ini.

2)Bcomplex
Vitamin ini sangat penting terutama untuk mereka yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida. 


Gabungan semua nutrien di atas memberikan anda harapan untuk menimang cahaya mata.. Jangan lupa berdoadan memohon pada Tuhan bersungguh-sungguh agar dikurniakan anak. Jangan cepat berputus asa..bcause Allah Knows the Best to us.

Jom saya kongsikan testimoni Set Kesuburan ni.





Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya:
Abied Zainal

♥ sms/whatsApp: 019-3831524
♥ Emel : nbaizurazainal@gmail.com @sahrin84@yahoo.com.my
♥ Fb: Abied zainal

COD sekitar Shah Alam, Jln Kebun, Kota Kemuning, Bukit Naga, Teluk Panglima Garang

POS laju seluruh Semenanjung Malaysia, Sabah dan Serawak

No comments:

Post a Comment