Thursday, 27 November 2014

Vivix produk bertaraf 10 bintang

Vivix adalah satu produk Shaklee yang bertaraf 10 bintang....kenapa 10 bintang.? mari kita selongkar



Vivix adalah 10 kali ganda hebat dari RESVERATROL.....



1)APE ITU RESVERATROL?
2)ANGGUR MUSCADINE TU APA PULAK?
3)APA LAGI KANDUNGAN DALAM VIVIX NI?
4)BERKESAN KE?
5)MAHAL TAK?APSAL MAHAL SANGAT??


JAWAPAN NO 1


Resveratrol adalah:

>> sejenis plolyphenol yang dipanggil phytoalexin, merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut terhadap penyakit. 


>>Ia dihasilkan daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan, kecederaan akibat dirosakkan haiwan, sinar UV, cuaca ekstrem dan sebagainya.

>>Tumbuhan yang menggunakan pestisid dan herbisid biasanya tiada atau kurang menghasilkan bahan ini kerana mereka dilindungi oleh racun perosak tersebut.

>>Tumbuhan yang paling banyak menghasilkan resveratrol adalah anggur, raspberi dan kacang.



====================================

JAWAPAN NO 2


>>Anggur Muscadine merupakan kandungan utama dalam VIVIX Shaklee selain daripada Lobak Ungu, Elderberry dan Polygonum Cuspidatum

>>Anggur Muscadine berbeza dengan anggur yang lain kerana terkandung lebihan 1 kromsom berbanding anggur yang lain. Biasanya anggur mempunyai 19 pasangan kromsom sahaja. Tetapi dengan anggur muscadine ada 20 kromsom. Disebabkan kandungan kromson nya yang mempunyai pasangannya dan ia memberikan banyak faedah iaitu sifat antioksida yang kukuh dan fungsi imunnya lebih tinggi. 

Saiz anggur ini seperti buah golf


Besarnya



====================================
JAWAPAN NO 3

Bahan yang terkandung dalam vivix ialah
1) Anggur nuscadine (telah dibincangkan diatas)

2)Purple Carrot



Merupakan sumber Vitamin A dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoidsphenolicpoly acetylenesisocoumarins dan sesquiterpenes.
• Juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang teramat tinggi.
• Asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak di dalam semua jenis carrot yang membantu masalah diabetes akibat kopi!
• Anthocyanins juga baik untuk sebagai anti-radang, anti-mikrobian dan anti-carcinogen.
• Juga amat sesuai untuk masalah saluran darah, platelet dan lipoprotin yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.


3)Elderberry


Mengubati simpthom flu terutama sekali influenza B.
• Berry yang mengandungi flavonoid, antioksidan yang kuat bagi mengukuhkan sistem imun melawan jangkitan virus dan bakteria.
• Juga kaya dengan anthocyanins, yang memberikan kesan kepada anti-radang, juga dapat mengurangkan masalah berkaitan otot, sakit atau influenza.
• Elderberry bukan hanya kaya dengan antioksidan malah juga kaya dengan vitamin A, B dan C, dan nutrein seperti asid, asid amino, carotenoidtannin danrutin.
• Sesuai juga untuk masalah diabetes, asthma, batuk, sesak hidung dan dada.
• Bantu merendahkan tahap kolesterol dan juga menghalang oksidasi kolesterol LDL – punca penyakit jantung.
• Juga membantu pengurangan STRESS, memperbaiki masalah penglihatan dan penghadaman.


4)Polygonum Cuspidatum


 Juga dikenali sebagai Knotweed Jepun yang merupakan tumbuhan perenialyang besar berasal dari Asia, juga ditemui di Amerika Syarikat Utara dan Eropah.
• Merupakan sumber resveratrol seperti ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah.
• Digunakan dalam banyak jenis perubatan cina.


Tahukah anda persamaan kandungan ke empat-empat bahan tersebut?
Gabungan 4 bahan ini membantu sebagai anti-penuaan yang terunggul di dalam dunia sains! Dan sangat membantu dalam melawan serta menghalang kanser dari terus membesar dan merosakkan diri anda.
====================================

JAWAPAN NO 4

>>INSHAALLAH..dengan bantuan Allah Vivix dapat membantu pesakit kronik  seperti diabetes,darah tinggi,stroke,kencing manis atau kanser berdasarkan bayak international kajian yang dibuat dan lebih dari beribu orang telah mencuba vivix Shaklee.
yang penting istiqamah pengambilannya


klik disini

====================================
JAWAPAN NO 5


>>Memang mahal daripada sepuluh pasang tudung, tapi anda kena ingat tentang khasiat, kandungan yang digunakan dalam vivix, keberkesannya dan kepuasan setelah mendapat resultnya nanti..

kalau tudung Fareeda tu cthnye, kan mahal..tgk la kualiti kain nya..kannnn


>>Tapi kalo nak jimat daftar lah sebagai ahli atau beli 2 botol vivix sekaligus,mendapat keahlian percuma dan penghantaran percuma serta boleh berbelanja membeli produk shaklee yg lain dgn harga terbaik








Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya:
Abied Zainal


♥ sms/whatsApp: 019-3831524
♥ Emel : nbaizurazainal@gmail.com @sahrin84@yahoo.com.my
♥ Fb: Abied zainal

COD sekitar Shah Alam, Jln Kebun, Kota Kemuning, Bukit Naga, Teluk Panglima Garang

POS laju seluruh Semenanjung Malaysia, Sabah dan Serawak



Surah amalan untuk wanita yang hamil

Hai semua nya,,,

Mengamalkan surah-surah amalan semasa hamil ini boleh menenangkan jiwa kita selain bagus untuk kandungan.

Antara Surah surah yang boleh kita amalkan semasa hamil ialah:



Surah al-Fatihah: untuk terangkan hati dan kuat ingatan



Surah at-Taubah: untuk bersihkan jiwa dan dijauhi dari maksiat


Surah Yusuf: untuk memperolehi anak yg cantik rupa dan akhlak


Surah Nahl: untuk memperolehi anak yg berdisiplin


Surah Maryam: untuk permudahkan waktu bersalin dan memperolehi anak yg sabar dan taat

Surah Luqman: untuk memperolehi anak yg cerdik


Surah Yaasinn: untuk ketenangan hati dan anak tidak terpengaruh dengan godaan syaitan

Surah Hujrat: untuk memperbanyakkan susu ibu dan anak bersikap berhati-hati


Semasa membaca nya bolehla mengusap-ngusap perut kita.Kita boleh amalkan dari awal usia kandunagn lagi. 
Sesungguhnya Al-Quran itu diturunkan untuk difahami dan diamalkan.

Selain itu..kita juga boleh berdoa seperti doa dibawah..memohon kepada Allah agar dipermudahkan segala urusan,,dan kepada NYA saja kita bertawakal.amin








Ikhtiar kita untuk mendapat zuriat

Bismillah....

Hari ini saya nak kongsikan satu ikhtiar kita untuk mendapatkan zuriat..tak salah kalo ingin mencuba...Sebaik-baik perancang adalah Allah


Saya nak share satu Set Kesuburan keluaran Shaklee yang mana boleh membantu meredakan kerunsingan anda.Inshaallah.. Sebelum tu kita lihat apa nasihat pakar sakit puan Dr Hamid Arshat.




Jom saya perkenalkan......


Set ini erdiri daripada:

Untuk Isteri

1) GLA (gamma linolenic acid)

GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang dikenali sebagai sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair sedemikian. Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. 

Selain itu GLA boleh menurunkan kolesterol dan ia membantu melegakan sindrom pra haid (PMS) seperti senggugut, mengalami masalah ketidak stabilan hormon, dan membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan. 


2)Alfafa

Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang mempunyai masalah iaitu "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengaitkan Alfalfa bantu di dalam masalah PCOS

Untuk Suami

1)Zinc
Zinc dapat meningkatkan bilangan, motiliti (pergerakan sperma berfokus) untuk membantu meningkatkan peluang persenyawaan dengan ovum.

2)Vita E
Gabungan Vitamin E dan Selenium dalam Vitamin E Complex dapat membantu meningkatkan kesuburan lelaki dan kualiti sperma. Ia juga membantu meningkatkan keinginan seksual suami yang dingin.


Anda juga boleh mengambil (add on)

1)Vitalea
Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorang dewasa. Pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Isteri perlu melengkapkan kesihatan diri dengan mengambil multivitamin ini.

2)Bcomplex
Vitamin ini sangat penting terutama untuk mereka yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida. 


Gabungan semua nutrien di atas memberikan anda harapan untuk menimang cahaya mata.. Jangan lupa berdoadan memohon pada Tuhan bersungguh-sungguh agar dikurniakan anak. Jangan cepat berputus asa..bcause Allah Knows the Best to us.

Jom saya kongsikan testimoni Set Kesuburan ni.





Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya:
Abied Zainal

♥ sms/whatsApp: 019-3831524
♥ Emel : nbaizurazainal@gmail.com @sahrin84@yahoo.com.my
♥ Fb: Abied zainal

COD sekitar Shah Alam, Jln Kebun, Kota Kemuning, Bukit Naga, Teluk Panglima Garang

POS laju seluruh Semenanjung Malaysia, Sabah dan Serawak

Monday, 24 November 2014

OBESITI punca gangguan kesuburan kepada pasangan

APA itu OBESITI?


Obesiti ialah pengumpulan lemak berlebihan yang menimbun di dalam badan seseorang. Obesiti kini dianggap sebagai satu penyakit dan terjadi apabila tisu-tisu lemak menjadi keterlaluan. Lebih teruk lagi, obesiti boleh mengganggu dan mencederakan organ-organ badan dan seterusnya akan menyebabkan masalah kesihatan yang serius. Selain daripada mengehadkan kegiatan fizikal dan sosial, jangka hayat penghidapnya juga semakin pendek.





Untuk memudahkan lagi seseorang itu mengetahui adakah dia terlibat atau tidak dalam masalah obesiti bolehlah membuat penilaian melalui indeks Jisim Badan(BMI).



Indeks Jisim Badan atau BMI merujuk kepada kadar berat berbanding ketinggian, atau isipadu seseorang. Cara pengiraan Index Jisim Badan adalah seperti berikut:

                                 Berat (kg)

       BMI =     -------------------------------------

                      (Tinggi (m) X Tinggi (m))





Apa kaitan Obesiti dengan kesuburan?

Wanita
Wanita yang mempunyai berat badan yang berlebihan akan mengalami  masalah infertiliti. Berbadan gempal bagi wanita boleh menyebabkan masalah dari dalam pengeluaran ovum atau benih yang matang (tidak bertelur)

Sebenarnya telur dihasilkan sekali sahaja dalam sebulan oleh wanita. BMI dibawah 20kg/m2 dan melebihi 30kg/m2 akan memberi kesan kepada seseorang wanita untuk menghasilkan telur dengan sempurna.

OBESITI MENJADI SALAH SATU FAKTOR YANG MENGANCAM KESUBURAN WANITA. SERING IA DIKAITKAN DENGAN PENYAKIT PCOS DAN JUGA ADA KAITAN DENGAN SEJARAH PENYAKIT KENCING MANIS DALAM KELUARGA.


Lelaki
Lelaki yang berbadan gempal juga mempunyai hormon lelaki yang tidak seimbang dan boleh mengakibatkan permasalahan dalam proses penghasilan sperma /benih lelaki.



Suami isteri perlulah memberi sokongan diantara satu sama lain dari segi fizikal, mental, spiritual dan kewangan dalam menjalani rawatan inferteliti.

Suami isteri boleh mengambil langkah menurunkan berat badan secara konsisten dan seimbang..bukan secara mendadak....set slim shaklee boleh membantu.

Boleh amalkan surah-surah untuk mendapat zuriat.


Release Tension MELETOP!!!


MELETOPP kaw bila jumpa kawan-kawan best buddies UiTM dulu.. Memang release tension betul.. Rugi sapa tak cuba..hihihi

Bertempat di KFC extreme park sek 13 Shah Alam..kitaorg pun gathering la..walaupun tak cukup korum...kebetulan Kak Noora kita buat besday party anak nye yang comel itu..Muhammad Ariq Rayyan...Happy besday darling.Besday boy punya tarik sama dengan aunty la 27 november..MMuahhh dari aunty.Meh layan gambar kitaorang yang memang sangat happening.

 Besday boy yang supercute bersama kanak-kanak ribena


 Mahalkan background belakang tu?


Apsal la kepala si chicki tu leper je?


 Ni la noora n her family..tq tau invite kitaorg


Terima Kasih kat Noora & family sebab invite kami semua...release tension ....lepas rindu....da macam kfc noora da kitaorg buat..hahahahahah...

ANAk-anak kasi pak-pak yang jaga...sebab mak-mak sibuk nak menjoyah..hihi
Bonding time with them..wanah.noora.adeq.abied.sue.bee...takpe next time kita bawak geng lagi..mochi.iza.oya.huda.zu.kecik dll







Rahsia GLA Shaklee yang wanita kena tahu

Gla Shaklee

Gla Shaklee ni adalah salah satu produk Shaklee yang famous jugak.terutama anak gadis yang sering mengalami senggugut dan nak bonus kulit cantik.


cantikkan kak lofa?

Melalui satu artikel d(borageoilbenefits.org),
Gamma Linoleic Acid (GLA)  adalah elemen yang penting dalam badan kita- lelaki atau perempuan.Ia diperolehi dari beberapa jenis tumbuhan. Yang paling dikenali - EPO, tetapi bukan yang terbaik.

GLA ini TIDAK akan dapat DIBUAT secara SINTETIK. Jadi, berhati-hati dalam memilih supplemen. Kalau ada yang claim supplemen tu lebih-lebih tu..ABAIKAN. Ia sukar untuk ditemui dan harganya  dipasaran adalah lebih tinggi dari suppelemen yang lain.

Dalam kebanyakkan tumbuhan yang menghasilkan GLA, Bunga Starflower  mengandungi konsentrasi EPO yang paling tinggi berbanding dengan tumbuhan lain (EPO dan BlackCurrant). 

GLA yang dihasilkan oleh borage oil dari bunga starflower mengandungi kepekatan di antara 20-24% GLA nya berbanding yang lain. Dan untuk mendapatkan kesan yang optimum kepada badan kita bergantung kepada berapa banyak amaun GLA yang terkandung di dalam 1 dos.


Bunga Starflower


Kelebihan GLA Shaklee Berbanding Jenama Lain Dipasaran
  • Shaklee GLA digunakan oleh ramai wanita untuk menjaga kesihatan sepanjang kitaran haid. 
  • Membantu melegakan wanita/gadis yang mengalami masalah senggugut (PMS) yang teruk.
  • Membantu meningkatkan kesuburan.
  • Membantu mereka yang mengalami masalah haid yang tidak teratur.
  • Formulasi GLA dari Shaklee adalah :
    • Vitamin E - 15 IU
    • GLA dari minyak Borage  90mg
    • Linoleic Acid (dari biji bunga matahari dan minyak borage ) - 216mg 
  • Ia mengandungi Omega 6 yang digunakan oleh badan untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang mengawalatur proses badan yang normal. Kelebihan SHAKLEE GLA ini ialah mengandungi Vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel. (Maksud nyer - Ia menjaga/mengekalkan sel dalam bentuk yang lengkap dan tidak pecah). Dan Vitamin E yang digunakan dalam formulasi GLA ini adalah semulajadi (natural) iaitu d-alpha tocopherol -memang selamat.
  • Minyak Borage (Borage Oil) yang digunakan di dalam GLA Shaklee ini mengandungi GLA semulajadi yang sangat pekat tetapi dalam bentuk yang mudah terserap dan membantu menyokong sistem imun badan.
  • Amalan pengambilan SHAKLEE GLA ini memang secara saintifiknya telah terbukti dapat membantu memperbaiki masalah eczema, psoriasis dan chronic inflammation(skin beauty).
  • Membantu dalam mengurangkan masalah sakit-sakit sendi.
  • Dapat mengawal kencing manis dan darah tinggi.
  • Membantu memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.
  • Menghalang kompilasi diabetes.
  • Mengawal paras kolestrol dlm badan.


Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya:
Abied Zainal


♥ sms/whatsApp: 019-3831524
♥ Emel : nbaizurazainal@gmail.com @sahrin84@yahoo.com.my
♥ Fb: Abied zainal

COD sekitar Shah Alam, Jln Kebun, Kota Kemuning, Bukit Naga, Teluk Panglima Garang

POS laju seluruh Semenanjung Malaysia, Sabah dan Serawak







Friday, 21 November 2014

Kelebihan Osteomatrik Shaklee

Osteomatrik Shaklee adalah vitamin yang baik untuk tulang.

Kalsium sangat penting !!!

Kelebihan Osteomatrik Shaklee Berbanding Pil Kalsium Dipasaran?

Kelebihan yang ada pada Osteomatrik ini bukanlah semata memberi kalsium kepada badan kita. Tetapi ianya mengandungi unsur lain iaitu vitamin D, Magnesium, Mangan, Zinc & Copper. Ini semua  bagi memastikan kita mendapat penyerapan maksimum.

Kalsium
Kalsium berperanan penting dalam tubuh kita termasuk kesihatan tulang dan gigi,malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

Magnesium
Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.


Vitamin D
Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.

Mangan, Copper, Zinc
Kalsiuum dan Vitamin D adalah untuk tulang dan gigi yang kuat, namun masih belum cukup. Kerana tulang perlu 'melekat' antara satu sama lain. Oleh itu mangan,tembaga (copper) dan sebagainya diperlukan sebagai simen(untuk melekat)



Manfaat osteomatrik kepada kita:

1. Menguatkan tulang dan gigi
2. Membantu menghalang osteoporosis
3. Menguatkan kuku, rangka, gigi, saraf
4. Membantu merawat tulang retak, kuku rapuh, eczema, gusi berdarah, sakit       pinggang
5. Mengurangkan kekejangan, kebas-kebas, sakit sendi (dengan pengambilan         600mg sebelum tidur)
6. Mengurangkan stress, lesu, letih, sakit kepala
7. Mengimbangi tekanan darah
8. Memperbaiki jantung berdebar
9. Memelihara denyutan jantung, impuls saraf
10.Membantu mengurangkan simptom PMS (senggugut
11.Membantu masalah sembelit 
12.Mengimbangi pH dalam tubuh
13.Alternatif untuk mereka yang tidak minum susu
14.Sesuai untuk mereka yang sedang menjalani fisioterapi
15.Memberikan kalsium yang cukup pada bayi daripada ibu menyusu

Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya:
Abied Zainal


♥ sms/whatsApp: 019-3831524
♥ Emel : nbaizurazainal@gmail.com @sahrin84@yahoo.com.my
♥ Fb: Abied zainal

COD sekitar Shah Alam, Jln Kebun, Kota Kemuning, Bukit Naga, Teluk Panglima Garang

POS laju seluruh Semenanjung Malaysia, Sabah dan Serawak